FANDOM

frajer dęty

Do kogo teraz mówisz? Kogo przed sobą widzisz? Wiesz ile zarabiam rocznie? Gdybym ci powiedział, i tak byś nie uwierzyła. Wiesz co by się stało gdybym nagle przestał chodzić do pracy? W firmie o takich obrotach, jakie trudno znaleźć na giełdzie. Beze mnie ta firma przestanie istnieć. najwyraźniej nie wiesz z kim rozmawiasz. Wytłumaczę ci to. Nie zagraża mi niebezpieczeństwo. Jestem niebezpieczeństwem. Kiedy ktoś otwiera drzwi i zostaje zastrzelony, myślisz o mnie. Niesłusznie. Jestem tym który puka!
― Walter mówiący Skyler kim jest.

Walter "Walt" Hartwell White Sr., znany również jako Heisenberg – był chemikiem oraz nauczycielem w mieście Albuquerque w Nowym Meksyku, który po zdiagnozowaniu u siebie nieoperacyjnego raka płuc postanawia rozpocząć produkcję metamfetaminy, aby móc zapłacić za swoje leczenie oraz zapewnić środki finansowe rodzinie po jego śmierci.

Walter White nie wiedział nic o dystrybucji narkotyków oraz o utrzymywaniu kontaktu z różnymi szychami, tak więc udał się po pomoc do swojego byłego ucznia Jesse'ego Pinkman'a.

Mimo ciężkich początków w produkcji metaamfetaminy, Walter i Jesse chcieli poszerzyć obszar swojej działalności. To natomiast było przyczyną wielu ich kłótni.

Historia Edytuj

Przed fabułą serialu Edytuj

Walter Hartwell White urodził się 7 września 1958. Kiedy był młody, jego ojciec cierpiał na chorobę Huntingtona. Przyjaciele i rodzina próbowali wszczepić w głowę młodego Waltera same dobre wspomnienia o jego ojcu, jednak chłopak postrzegał go zupełnie inaczej. Walter wspomina, że w dziedciństwie był podanny badaniom przeciw chorobie Huntingtona.

Walter studiował na Kalifornijskim Instytucie Technologicznym (Caltech) wraz z Elliottem Schwartzem. Podczas lat nauki udowodnił, że jest znakomitym chemikiem specjalizującym się w rentgenografii strukturalnej. W roku 1985, przyczynił się swoim przełomowym badaniem do projektu, który został nagrodzony Noblem.

Ciekawostki Edytuj

  • Walt przez większość serialu używa samochodu Pontiac Aztek z 2004 roku;
  • Rolę postaci odrzucili John Cusack i Matthew Broderick;
  • Pseudonim, którym posługuje się główny bohater („Heisenberg”), to nawiązanie do fizyka Wernera Heisenberga, będącego jednym ze współtwórców mechaniki kwantowej oraz twórcą zasady nieoznaczoności.

Postacie
Główne: Walter WhiteJesse PinkmanSkyler WhiteWalter White Jr.Hank SchraderMarie SchraderSaul GoodmanGustavo FringMike EhrmantrautLydia Rodarte-QuayleTodd Alquist

Drugi plan: Steven GomezBrandon "Badger" MayhewSkinny PeteChristian "Combo" OrtegaTuco SalamancaHector "Tio" SalamancaThe CousinsJane MargolisTed BenekeVictorGale BoetticherJack Welker

Wszystkie postacie z Breaking Bad