FANDOM

„Tortuga” znaczy „żółw”. To ja. Nigdy się nie spieszę, ale zawsze wygrywam.
― Tortuga rozmawia z Hankiem Schraderem [źródło]

Tortuga – szmugler narkotyków Kartelu Juárez, który pracował dla Juana Bolsy. Był także źródłem informacji dla Wydziału Antynarkotykowego w El Paso na temat wewnętrznych systemów karteli.

Historia Edytuj

Sezon drugi Edytuj

Ep-7-7

Tortuga z agentami DEA

Po awansie do biura El Paso, Hank Schrader otrzymał pierwsze zadanie, które polegało na wyciągnięciu informacji z Tortugi. Poirytowany przez płaszczenie się jego kolegów, bohater zaczyna krzyczeć na szmuglera: „A może przestaniesz robić nas w wała, co?”, po czym mężczyzna napomina, że nazywa się Tortuga, niemniej jednak przekazuje informacje o lokalizacji przyszłej transakcji.

Gdy agenci stali na czatach, Hank wykazywał zniecierpliwienie, ponieważ nie wydawało się, by cokolwiek miało się dziać. Jednak kiedy sobie żartowali, wiecznie czujny Hank zauważył ruch na równinie, którą nadzorowali. Po przybyciu na miejsce, agenci dostrzegli odciętą głowę Tortugi przyczepioną na skorupie żółwia z napisem „Czołem, narkotykowcy”.

2x7 Tortuga 2

Głowa Tortugi na grzbiecie żółwia

Ten przerażający widok powoduje u Hanka atak paniki, który przemieszcza się do SUV-a, by się uchronić. Tymczasem, agenci kpią z niego, mówiąc „Zachowujesz się, jakbyś nigdy nie widział ludzkiej głowy na żółwiu”. Jeden z nich pociąga za głowę żółwia, co wyzwala ukryty ładunek wybuchowy w czaszce. Na jego oczach zmarło kilku agentów FBI; trzech zostało rannych, jeden stracił nogę.